Tartalomjegyzék

VI. FELELŐSSÉG ÉS GARANCIA

Szállító viseli az áruban bekövetkezett kárt az áru Szállító raktárából történő kiadásáig. A készre jelentett, leszámlázott vagy kifizetett, de át nem vett árukért azonban Szállító felelőssége csak a felelős őrzésig terjed.
"Vis Major" és egyéb akadályoztatás (természeti katasztrófa, háború, sztrájk stb.) esetén Szállító jogosult a szállítási határidőket részben vagy egészben az akadályoztatás időtartamával megnövelni, vagy a szerződést részben vagy egészben felmondani a szerződésszegés következményei nélkül.
Amennyiben az előző pontban leírtak miatt a Megrendelő mondja fel a szerződést, úgy azt csak a még nem teljesített szerződéshányadra vonatkozóan teheti meg és köteles a szerződés teljesítéséhez Szállító által beszerzett, illetve előkészített alapanyagok és félkész termékek átvételére, illetve azok ellenértékének megfizetésére.
Az akadályoztatás tényállásának megállapításához elegendő Szállító alvállalkozójának vagy beszállítójának írásos nyilatkozata.
A szerződés tárgyát képező termékek esetén Szállító garantálja az alapanyagban és a kivitelben a szabványban előírt minőséget. A Szállító minőségi igazolást csak a megrendeléssel egyidejűleg kért igény esetén biztosít.
Szállító köteles valamennyi termékre az átadást követően a jogszabályok által előírt garanciát nyújtani. A garanciaidőn belüli meghibásodást azonnal be kell jelenteni és a meghibásodott terméket használaton kívül kell helyezni. Hibás termék további használatából eredő károkért a Szállító nem vállal felelősséget. Szállító garanciális kötelezettsége nem terjed ki azon meghibásodásokra, melyek

  • a helytelen tárolásból,
  • a helytelen beszerelésből,
  • a nem rendeltetésszerű használatból,
  • a helytelen üzembe helyezésből,
  • az előírt karbantartás elmulasztásából,
  • rongálásból keletkeztek.

A szállító mennyiségi reklamációt, az áruátadástól számított 15 munkanapon belül fogad el. Megrendelő a garanciális hibabejelentést köteles írásban (levél, telefax, e-mail) megtenni. Amennyiben Szállító indokolatlan hibabejelentés miatt száll ki, a Megrendelő köteles kiszállási költségét megtéríteni.
A szállító, az általa tévesen leszállított terméket csak sértetlen gyári, vagy az általa előkészített csomagolásban veszi vissza.